Açıklama Kısmını Boş Bırakanlar Sonradan Pişman Oluyor

Tüketici Hakları Derneği Genel Başkanı Ergün Kılıç, bankacılık sistemi üzerinden gerçekleştirilen para transferlerinde yaşanabilecek sorunlara dair bir değerlendirme yaptı.

Mobil bankacılığın yaygınlaşmasıyla havale ve EFT işlemlerinde ciddi bir artış yaşandığını belirten Kılıç, Türkiye Bankalar Birliği'nin verilerine göre 2023 yılında günlük ortalama 12 milyon EFT ve 10 milyon havale işlemi gerçekleştirildiğini ifade etti.

Kılıç, para transferi yaparken dikkat edilmesi gereken noktalara değinerek, tüketicilerin alıcının IBAN numarasını ve adını doğru yazdıklarından emin olmaları gerektiğini vurguladı. Yanlışlık nedeniyle yapılan havalelerin geri alınamayabileceğine dikkat çeken Kılıç, havale veya EFT işlemi yaparken açıklama kısmına alıcının kim olduğu ve işlemin ne için yapıldığına dair detaylı bilgilerin yazılmasının önemini vurguladı.

Açıklama kısmındaki bilgilerin, uyuşmazlıklarda delil niteliği taşıdığını belirten Kılıç, özellikle kira ödemeleri ve internet üzerinden yapılan alışverişlerde bu bilgilerin önemli olduğunu dile getirdi.

Tüketicilerin hesaplarına gelen şüpheli işlemlerde bankayla iletişime geçmeleri gerektiğini söyleyen Kılıç, gönderenin kim olduğu ve havalenin amacının doğrulanmasının önemine işaret etti.

Kılıç, ek hesaplarla ilgili yaşanan bir başka sorunun da ek hesap limitini artırmak isteyen tüketicilerin hayat sigortası zorunluluğu ile karşılaşması olduğunu belirtti. Bu durumun tüketici haklarına aykırı olduğunu ve yasal olmadığını vurgulayan Kılıç, bu tür durumlarla karşılaşan tüketicilere müşteri hizmetlerine başvurma, şikayetlerini Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumuna iletmeleri, tüketici hakem heyetlerine başvurma veya e-Devlet üzerinden başvuru yapma gibi çeşitli seçenekler sunulduğunu ifade etti.

Ekonomi Haberleri