Bu tür şarjlara "ad hoc" şarj denir ve tek seferlik bir ödeme gerektirir. AB, bir yıl önce AFIR düzenlemesi aracılığıyla tüm şarj istasyonlarının bu seçeneği sunması gerektiğine karar vermişti. Ancak şimdi Alman Otomobil Kulübü (ADAC), ad hoc şarjın eksiklikleri konusunda uyarıda bulunuyor.
Otoyollara yakın şarj istasyonlarında geniş çaplı bir test gerçekleştirildi ve üyelikli ve üyeliksiz şarj arasındaki fiyat farkları incelendi. Fiyat farkları oldukça büyüktü ve üyeliksiz bir elektrikli otomobili şarj etmek çok daha pahalıydı. İstasyonlardan birinde fiyat farkı %62'ye kadar çıktı.
Fiyatların yanı sıra, teknoloji bazen kullanıcı dostu değildi. Bazı dinlenme tesisleri ve kamyon duraklarında hâlâ kart okuyucusu olmayan eski istasyonlar bulunuyor ve bu istasyonlar yalnızca QR kodu, kullanıcı kartı veya ilgili sağlayıcının uygulaması aracılığıyla kullanılabiliyor.
2026 yılı sonuna kadar olan geçiş süreci göz önüne alındığında bu durum hukuken muhtemelen kabul edilebilir ancak tüketiciler açısından sakıncalı.
ADAC, fiyat değişikliklerinin temel nedeninin şirketin elektrikli araç sahiplerini üye olmaya zorlamak istemesi olduğunu ve bunun özellikle elektrikli mobilitenin yaygınlaştırılmasının amaçlandığı bir dönemde haksız bir iş uygulaması olduğunu belirtiyor. Bir diğer eleştiri ise, şarj fiyatlarının şeffaflığı. Fiyatlar genellikle açıkça görülmüyor.
Tabloda da görülebileceği gibi, en küçük değişiklikler Ionity istasyon ağında (BMW, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz ve Audi ve Porsche dahil Volkswagen grubu tarafından kurulmuştur) yaşanırken, en büyük değişiklikler EWE GO'da yaşandı. Bu, sürücülerin mali durumuna büyük bir darbe vurdu.