90'larda kadınlar onunla yatırım yapıyordu. Moda geri döndü

Adını Ajda Pekkan'dan alan 90'lı yılların moda takısı Ajda bilezik işçilik gerektirmeyen yapısı ve sade duruşuyla ideal bir yatırım aracıydı. Son aylarda satılan her 10 bilezikten 8'i ajda bilezik olunca kuyumcular "90'lı yılların modası geri döndü" diye düşünüyor.

Son aylarda artan altın fiyatları altını takı eşyası olmaktan çıkarıp neredeyse sadece yatırım aracına dönüştürmüştü.

Sektör yetkilileri bu durumun ajda bilezik satışlarının artmasıyla değiştiğini düşünüyor.

SATILAN 10 BİLEZİKTEN 8'İ AJDA

Kuyumculuk sektöründe yaşanan düşüşe rağmen, Ajda bilezikleri son dönemde satışlarda önemli bir artış göstererek sektöre can suyu oldu. Süperstar Ajda Pekkan'ın adını taşıyan bu ürün, kuyumcu vitrinlerindeki en çok talep gören modeller arasında yer alıyor. Sektör uzmanları, Ajda bileziklerinin toplam bilezik satışlarının yaklaşık %80'ini oluşturduğunu belirtiyor.

İstanbul Kuyumcular Odası Başkan Yardımcısı Erdinç Demir;

1990’lı yıllarda çok satan bir üründü. İlerleyen süreçte geniş bilezikler daha fazla ilgi görmeye başladı. Ama gösterişli bileziklerde işçilik yüksek olduğu için son zamanlarda Türkiye’de yatırım yapmak isteyenler yeniden Ajda bileziklere yöneldi. Zarif bir ürün, yeniden tercih edilmeye başlandı” dedi.

Vatandaşların güvenlik kaygısı ile paketli ürünlerden çekinmeye başladığını anlatan Demir, şöyle devam etti:

“Paketli ürünleri saklama sıkıntısı oluyor. Bankaya götürmek istiyorlar bankada sıkıntı oluyor. Ama Ajda bilezikleri saklama gibi bir durum içine girmiyorlar. Çünkü yapılan yatırımı bileklerinde de kullanabiliyorlar. Çünkü işçilik diğer takı ürünlerine göre çok uygun. Alım satım arasında zarar edilmiyor hatta altın fiyatlarındaki yükseliş sayesinde birkaç ay bekleyen verdiği paranın daha fazlasını alıyor.”

Ekonomi Haberleri