Türkiye pazarına giren Maserati GranTurismo, markanın ilk elektriklisi.
114
Maserati GranTurismo elektrikli olarak piyasaya sürüldü. 410 bg üretebilen üç elektrikli motora sahip otomobil , 0-100 km/sa hızlanmasını sadece 2.7 saniyede gerçekleştiriyor. Elektrikli modelin ağırlığı ise 5 ton.
214
Maserati GranTurismo, yeni kimliği ile piyasaya sürüldü. En büyük değiş ise derisinin altında gerçekleşti. GranTurismo artık üç elektrikli motora sahip Folgore versiyonu ile satılacak.
314
Kaput ve çamurluklar yekpare bir parçada birleştirilmiş. 6 farklı renk seçeneği sunacak GranTurismo, 7 farklı renk seçeneğine sahip.
414
GranTurismo Maserati ile özdeşleşen içten yanmalı Nettuno V6'yı kullanıldı. Tüm donanım paketlerinde RWD odaklı AWD sürüş standart olarak geliyor. Çift turbolu motor toplamda 490 bg ve 600 Nm tork üretecek. Trofeo'da ise bu güç 550 bg ve 650 Nm torka ulaşıyor.
514
GranTurismo Folgore, 410 bg üretebilen üç elektrikli motora sahip. Önde bir ve arkada iki şeklinde dağıtılan bu motorlar gücünü 92.5 kWh'lik bir bataryadan almakta. Toplam çıkış gücü 750 bg ve 1.350 Nm tork olarak açıklanan Folgore, 0-100 km/sa hızlanmasını sadece 2.7 saniyede tamamlamakta.
614
GranTurismo ailesinin en güçlü aerodinamik yapıya sahip modeli de Folgore olacak. Elektrikli modelin sürtünme katsayısı, içten yanmalı kardeşlerindekinden çok daha düşük olacak.
714
Modellerin yüzde 65'inin tamamen alüminyumdan yapılmış olması da aracın ağırlığını azalttı. Ancak buna rağmen elektrikli modelin ağırlığın 5 ton civarında.
814
Giriş seviyesindeki GranTurismo Modena'nın kalbinde 490 hp ve 600 Nm tort üreten V6 motor bulunuyor. Daha fazla performans odaklı Trofeo versiyonunda ise aynı motorun değerleri 550 hp ve 650 Nm'ye kadar çıkıyor. Bu versiyonlardaki 3.0 litre twin turbo motor yaş tip karter yağlama sistemi kullanıyor ve aynı zamanda silindir kapatma teknolojisine de sahip. Şanzıman tarafında ise ZF imzalı 8 ileri otomatik şanzıman görev yapıyor.
914
GranTurismo Folgore ise ailenin en güçlü üyesi. 800V elektrik mimarisine sahip araçta üç elektrik motoru (biri önde, ikisi arkada) mevcut. Bu sayede toplamda ortaya 751 hp güç ve 1350 Nm tork çıkıyor. Formula E teknolojisi kullanan T formundaki 92.5 kWsa (83 kWsa kullanılabilir) batarya paketiyle donatılan araç normalde dört tekerlekten çekişli ancak mevcut gücün tamamını sadece arka aksa da yönlendirebiliyor.
1014
Şirketin açıklamasına göre Folgore, 0-100 km/s hızlanmasını 2,7 saniyede tamamlıyor. %100 elektrikli modelin son hızı ise 320 km/s. V6 motorlu Trofeo'nun son hızı aynı fakat 0-100 km/s süresi 3,5 saniye. Modena'da ise bu değerler sırasıyla 3,9 saniye ve 302 km/s.
1114
Yeni Maserati GranTurismo, uzun ön kaputu ve alçak burun kısmı ile tasarım olarak selefiyle benzer görünüme sahip olsa da gövde panelleri tamamen farklı. Örneğin ön kaputun sınırları artık üst bölümde bitmiyor. Kesintisiz şekilde tekerleklerin üzerine kadar uzanıyor. Ayrıca daha yuvarlatılmış hatlara sahip ön panjur ve MC20'deki gibi dikey yerleşimli farlar da ilk bakışta göze çarpıyor.
1214
Arka bölümde ise ince LED stop lambaları ve yuvarlak dörtlü egzoz çıkışı dikkat çekiyor. Elektrikli Folgore'da egzoz çıkışları olmadığı için bu alandaki tasarım biraz daha farklı. Ayrıca bu modellerde farklı tasarımlara sahip 20 ve 21 inçlik jantlar görev yapıyor. Yine bu kısımda da Folgore, kendine has aerodinamik jantlara sahip. Maserati, bu jantların aracın hava sürtünme katsayısını yüzde 7 oranında azalttığını belirtiyor.
1314
Yeni nesil GranTurismo'nun boyutları da artmış. Söz konusu model 4959 mm uzunluğa, 1957 mm genişliğe, 1353 mm yüksekliğe ve 2929 mm aks mesafesine sahip. Nettuno motorlu versiyonlar 1795 kilogram ağırlığa sahip. Folgore ise batarya paketi gibi bir ana etmenden dolayı 2260 kilogram ağırlığa sahip. Ancak ağırlık dengesi olarak Folgore 50:50 gibi mükemmel bir orana sahipken diğer versiyonlarda 52:48 gibi bir oran karşımıza çıkıyor.
1414
Yeni nesil Maserati GranTurismo, alüminyum ve magnezyum (%65 alüminyum) gibi hafif materyallerin kullanıldığı modüler bir platform üzerine inşa edilmiş. Tüm versiyonlarda çift salıncaklı ön ve multi-link arka süspansiyonla birlikte elektronik kontrollü amortisörler görev yapıyor.
Maserati GranTurismo'nun iç mekanına ilişkin bir görsel paylaşılmadı ancak açıklamalara göre dört kişilik yaşam alanı oldukça teknolojik özelliklere sahip. Konsolda tamamen kişiselleştirilebilir özelliklere sahip 12.2 inç dijital gösterge paneli, head-up display ve 12.3 inç dokunmatik multimedya ekranı bulunuyor. Merkezde ayrıca 8.8 inçlik bir ekran daha mevcut. Anlaşılan o ki araçtaki klima kontrolleri de bu ekrana emanet edilmiş.