Hazine ve Maliye Bakanlığı, işlemleri hızlandırmak ve tasarruf yapabilmek amacıyla vergisel süreçleri dijitalleştiriyor.
Elektronik ortamda sunulan hizmetler "Dijital Vergi Dairesi" altında birleştirilirken mükellefler beyanname verme, vergi ödeme, borç sorgulama, harç ödeme gibi birçok hizmete tek yerden erişebiliyor.
1.7 MİLYARDAN FAZLA BEYANNEME VERİLDİ
e-Beyanname sistemi 1 Eylül 2004'te hizmete başladı. Uygulamayla bugüne kadar 1,7 milyardan fazla beyanname elektronik ortamda verildi. Sadece kağıttan yapılan tasarruf 850 milyon lirayı aştı. Ayrıca, zaman, kırtasiye ve toner gibi masraflardan da tasarruf sağlandı.
9.5 MİLYAR LİRA TASARRUF SAĞLANDI
e-Tebligat uygulaması 1 Nisan 2016'da faaliyete geçti. O günden bu yana uygulamayı 9,6 milyon kişi kullandı. Bugüne kadar 176 milyonun üzerinde belge elektronik ortamda tebliğ edildi. Böylece 9,5 milyar lira tasarruf sağlandı. e-Tebligat sistemi, tebliği gereken vergisel belgelerin, kurulan sistemle mükelleflerin elektronik adreslerine iletilmesi uygulaması olarak biliniyor. e-Tebligat sistemini kurumlar ve gelir vergisi mükelleflerinin kullanması gerekiyor. İsteğe bağlı olarak kendilerine elektronik tebligat yapılmasını talep edenler de sistemden yararlanabiliyor. e-Tebligat gönderildiğinde talep bildiriminde yer alan telefon numarasına SMS, e-posta adresine de bilgi gönderiliyor. e-Tebligat sistemi ile yollanan belgeler, mükellefin elektronik ortamdaki adresine ulaştığı tarihi izleyen 5'inci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılıyor.
e-Yoklama sistemi ile aylık ortalama 200 bin yoklama ve 100 bin denetim faaliyeti gerçekleştirildi. 2015 yılından bugüne kadar 20 milyon yoklama elektronik ortamda düzenlenirken elde edilen tasarruf 450 milyon liraya ulaştı.