ABD'de ve bazı zengin ülkelerdeki aşılamaların hız kazandığı yılın ilk çeyreğinde Netflix'in abone sayısı beklentilerin çok altında kaldı. Piyasalar Netflix’in abone sayısının 2021’in ilk çeyreğinde 6.29 milyon artması yönündeki öngörüsü gerçekleşmedi. Şirket ilk çeyrekte abone sayısını sadece 3.98 milyon yükseltebildi.
Bu düşüşün Covid-19 salgınının etkilerinin nispeten azalmasından dolayı olduğunu belirten Netflix, salgında yaşanan böylesine bir büyümenin şirketin 2021 sonuçlarına zarar vereceğinin altını çizdi.
Bloomberg HT’nin aktardığına göre, 10 yıl boyunca “ipek kadar pürüzsüz” bir büyüme yakaladıklarını belirten Netflix CEO’su Reed Hastings, şu anki büyüme eğiliminin inişli çıkışlı olduğundan yakındı.
Uzun vadeli tezi her zamankinden güçlü
Netflix’in hisseleri, büyümenin beklentileri karşılayamamasıyla yüzde 13 düşüş kaydederken, Bloomberg’in analistleri ise kısa vadedeki iniş çıkışlara rağmen şirketin uzun vadeli tezinin her zamankinden daha güçlü olduğu belirtti.
Netflix, Covid-19 salgınıyla birlikte 2020 yılında tarihindeki en güçlü ilk çeyreklerinden birini geçirerek 15,8 milyon yeni abone kazanmıştı. Şirket bu dönemde kullanıcı sayısını 167 milyon 182 milyona çıkarmıştı.
Türkiye’ye özel bir zam yapmıştı
Netflix, Türkiye’ye özel üyelik ücretlerine zam yapmıştı. 3 farklı üyelik modelinin yer aldığı platformda abonelik ücretleri yüzde 20 ile 50 arasında artmış, en büyük zam yüzde 50 ile temel pakette gerçekleştirilmişti.
Kullanıcıların yapılan zamla ilgili sıkça sorduğu sorulara yanıt veren platform, yerel piyasadaki ve enflasyondaki değişikliklere göre ücretlerde zam yapılabileceğini belirtmişti. Ayrıca yeni fiyatların eski-yeni tüm kullanıcılar için geçerli olacağı da ifade edilmişti.