McDonald's, İsrail'de 225 restoran işleten ve 5 bin kişiyi istihdam eden Alonyal şirketiyle anlaşma yaptığını açıkladı. Alonyal'ın İsrailli askerlere bedava yiyecek dağıtmasının ardından McDonald's eleştiri yağmuruna tutulmuştu.
SATIŞLARDA BÜYÜK DÜŞÜŞ YAŞANDI
Geçen Ekim ayından bu yana savaşın devam etmesiyle bölgedeki satışlarda büyük düşüş yaşandı. ABD'li şirket, restoranların, faaliyetlerin ve çalışanların "aynı koşullarda" muhafaza edileceğini ve "İsrail pazarına bağlılıklarının sürdüğünü" belirtti. Ancak satışın koşulları henüz açıklanmadı.
BOYKOT DİĞER ÜLKELERE SIÇRADI
Kuveyt, Malezya ve Pakistan gibi çoğunluğu Müslüman ülkelerde yönetimlerin İsrail'e destek verdiği algısı nedeniyle McDonald's ile aralarına mesafe koymasından sonra boykot başlamıştı. Ocak ayında şirket, savaşın "Fransa'daki işlerine anlamlı bir etkisi olduğunu", Endonezya ve Malezya'da satışların etkilendiğini ve en çok da Orta Doğu'daki satışlarda olumsuzluk yaşadıklarını açıklamıştı.
MCDONALD'S: BOYKOT, ÜZÜCÜ VE TEMELSİZ
Yönetim Kurulu Başkanı Chris Kempczinski tepkinin dezenformasyondan kaynaklandığını savunurken, şirket son dört yıldır ilk kez bir çeyrekteki satış hedeflerini kaçırdı. Boykot, McDonald's tarafından "üzücü ve temelsiz" diye tanımlandı. Şirketin dünya genelindeki 40 bin restoranını genelde yerel şirketler işletiyor ve bunların yüzde 5'i Orta Doğu ülkelerinde bulunuyor.
Şirket, İsrail'deki restoranlarını geri alarak, Orta Doğu'daki itibarını yeniden inşa etmeyi ve satış hedeflerine tekrar ulaşmayı umuyor.