Şaşırtıcı bir şekilde, X Corp'un başına buyruk CEO'su Elon Musk, platformda Disney reklamlarını yasaklayarak manşetlere çıktı karşı bir politika ilan etti. Bu cesur hamle, kurumsal aktivizmin rolü, ifade özgürlüğü ve politik doğruculuğun sınırları hakkında şiddetli bir tartışmayı ateşledi.
Bunun temel nedeni olarak aşırı sağ ve Yahudi karşıtı paylaşımlar gösteriliyor.
Elon Musk’un yanıt verdiği paylaşımda Yahudilerin beyaz tenli insanlara yönelik nefreti savunuluyor. Musk bu destekleyici tartışmaya gerçek kıvılcımı verdi. Bundan önce platformdaki Yahudi karşıtı paylaşımlar tartışma konusuydu.
X’in CEO’su Linda Yaccarino , X’in her zaman ayrımcılığa ve Yahudi karşıtlığına karşı tavır aldığını açıklamıştı. Bu paylaşımın altında ” Musk’ın ayrıcalığı var mı?‘ gibi cevaplar birikti.
Apple’ın mevcut durumunda ne kadar kalacağı bilinmiyor. Çünkü daha önce böyle bir durum yaşandığında bizzat Elon Musk Tim Cook İle tanıştı ve çok geçmeden X’te yeniden Apple reklamlarını görmeye başladık. Ancak bu sefer Musk merkezde.
New York Times, 17 Kasım'da Disney'in Lionsgate, Apple, Paramount ve IBM ile birlikte Musk'un sitedeki Yahudi karşıtı bir gönderiye verdiği destekleyici yanıt nedeniyle X'teki reklamları duraklattığını bildirdi. Önceki gün Axios , şirketlerin kar amacı gütmeyen kuruluş Media Matters tarafından yayınlanan ve sitede reklamların yanında Nazi yanlısı paylaşımlar bulan bir rapordan da endişe duyduğunu bildirmişti . Musk daha sonra X'in Media Matters'a hakaret nedeniyle dava açacağını duyurdu .
Üstelik reklamları durduran tek şirket Apple değil. Bunun haricinde Disney, IBM, Paramount ve Warner Bros. gibi önde gelen firmalar da bulunmaktadır. Hem Musk hem de X platformu etrafında bahisin nasıl çözümleneceği şimdilik merak konusu.