YouTube'dan tepki çeken özellikte geri adım

İçerik üreticileri tarafından eleştiri yağmuruna tutulan YouTube, reklam politikası için küfür ve şiddet tanımı konusunu yeniden ele alacak.

Geçtiğimiz aylarda YouTube, reklam politikası için şiddet tanımında oyun içi şiddet içerikleri de dahil olmak üzere bazı değişiklikler yaptı. Şirket, bazı YouTube kanalları tarafından tepki gördüğü için şiddet tanımı konusunda geri adım atmak zorunda kaldı.

Belirli içerik türlerini reklamverenler için daha uygun hale getirmek isteyen şirket, geçtiğimiz aylarda yeni yayın politikalarını içerik üreticiler ile paylaştı. YouTube’un reklamverenlere uygun içerik yönergelerinde yapılan bu değişiklik, platformun küfür ve şiddete yaklaşımında yeni bir dönemin başlamasını sağladı.

Bazı içerik üreticilerin eski videoları, değişen kurallar nedeniyle para kazanmaya kapatıldı. Yapılan değişikliklere tepki gösteren YouTuberlar, şirketin bu konuda geri adım atmasını sağladı.

Shift Delete'in haberine göre, konu hakkında açıklama yapan YouTube sözcüsü Michael Aciman,Son haftalarda birçok içerik üretici, yaptığımız güncelleme ile ilgili geri bildirimde bulunuyor. Bu geri bildirimlerin bizler için önemli olduğunu belirtmek isterim. İçerik üreticilerin endişelerini gidermek için politikalarımızda bazı değişiklikler yapma sürecindeyiz. Politikalarımızı yeniden düzenlediğimizde içerik üreticiler ile iletişime geçeceğiz” ifadelerine yer verdi.

Küfür politikasında da değişikliğe giden şirket, “lanet olsun” gibi kelimelerin saygısız olarak nitelendirilmeyeceğini açıkladı. Bununla birlikte, diğer tüm hakaretlerin ve küfürlerin aynı şekilde değerlendirileceği duyuruldu. Bir başka deyişle, YouTube videosunda söylenecek tüm kötü sözler küfür olarak nitelendirilecek.

YouTube son güncelleme ile birlikte, video başlığında ve videonun ilk 7 saniyesinde sürekli olarak küfür kullanıldığında reklam özelliğini kapatmaya başladı. İçerik üreticilerin tepkisini çeken durum, şirket tarafından tekrar ele alınacak.

Bilim ve Teknoloji Haberleri