Reuters'in bilgili kaynaklara dayandırdığı haberine göre, çevrimiçi perakende devi Amazon, teslimat hizmetindeki sürücüler ve kuryeler için yerleşik navigasyon işlevlerine sahip akıllı gözlükler geliştiriyor. Amazon'un nakliye maliyetleri üçüncü çeyrekte %8 artarak 23,5 milyar dolara yükseldi ve şirket bunları azaltmanın yollarını arıyor; akıllı gözlükler çözümün bir parçası olabilir.
ADIM ADIM NAVİGASYON SAĞLAMASI BEKLENİYOR
Cihazın küçük bir yerleşik ekran aracılığıyla sürücülere ve kuryelere tüm rota boyunca ve her durakta adım adım navigasyon sağlaması bekleniyor. Gözlüklerin yön vermede yardımı, yoldaki engeller hakkında tavsiyeler, teslimat yerinin yakınında hayvanların varlığı vb. her teslimatta saniyeler süren zaman tasarrufu sağlayacak ve sonuçta teslimatın maliyetini azaltacaktır.
Amerika Birleşik Devletleri'nde her gün milyonlarca paketin teslim edildiği göz önüne alındığında, birkaç saniye bile tasarruf etmek Amazon'un lojistik maliyetlerini önemli ölçüde azaltacak ve rekabetin yoğun olduğu bir pazarda kârını artıracaktır.
Şirket kaynaklarına göre proje, geliştirme sürecinin ilk aşamalarında ve "hala değişime tabi". Amazon sonuçtan memnun kalmazsa proje ertelenebilir, hatta dondurulabilir. Şirket, sürücüleri ve kuryeleri için akıllı gözlük geliştirilmesi konusunda henüz resmi bir açıklama yapmadı.
“Sürücüler için teslimat sürecini daha güvenli ve daha iyi hale getirmek için sürekli olarak yenilikler yapıyoruz. Ancak ürün yol haritamızla ilgili konularda yorum yapmıyoruz" dedi bir Amazon sözcüsü Reuters'in sorusuna yanıt olarak.
Amazon'un şu anda ciddi bir sorunu çözmeye çalıştığı söyleniyor: Gözlüklerin günde sekiz saat boyunca çalışmasını sağlamak ve aynı zamanda kullanım sırasında yorgunluğa neden olmayacak kadar rahat ve hafif olmasını sağlamak.
Ayrıca kaynaklar, her ev, kaldırım, sokak, kaldırım ve garaj yolu hakkında eksiksiz veri toplamanın yıllar sürebileceğini ancak bu bilgilerin en uygun teslimat rotalarını oluşturmak için gerekli olduğunu söyledi.
BİR ZORLUK SÖZ KONUSU
Amazon'un kendisine göre tedarikçileri vardiya başına 100'den fazla adresi ziyaret edebiliyor. Yeni akıllı navigasyon gözlüklerinden beklenen verimlilik kazanımları sayesinde şirket, sürücülerden daha fazla paket teslim etmelerini ve daha fazla evi ziyaret etmelerini isteyebilir.
Ancak burada başka bir zorluk ortaya çıkıyor: Binlerce sürücü ve kuryenin bu gözlükleri kullanmaya nasıl ikna edileceği. Bazı sağlayıcılar için cihaz sakıncalı olabilir. Ayrıca kuryelerin birçoğu görüşlerini düzeltmek için gözlük kullanıyor.
"Son mil" olarak adlandırılan, yani paketin alıcısının kapısına teslimat, lojistik şirketleri için çok pahalıdır çünkü bölgeler arasında gezinmeyi, daha fazla kurye çekmeyi ve artan yakıt maliyetlerini gerektirir. Bazı tahminlere göre malın müşterinin kapısına teslim edilmesinin maliyetinin yarısı "son mil"de oluşuyor. Yeni navigasyon gözlükleri bu maliyetleri azaltmak için tasarlandı.