Çevrimiçi içerik platformu Netflix, Birleşik Krallık merkezli reyting kuruluşu Yayımcıların İzleyicilerini Araştırma Kurulu'na (Broadcasters' Audience Research Board -BARB) katıldı. Böylelikle platformun reytingleri bağımsız bir kuruluş tarafından ölçülecek.
BARB, elde edilen verileri kasım ayı itibarıyla paylaşacak. Bu reyting verileri, reklam şirketleri, rakip platformlar ve medya kuruluşları tarafından kullanılabilecek.
Netflix’in kurucularından Reed Hastings, birkaç yıldır BARB ile iletişim halinde olduklarını, reyting ölçümlerinin bağımsız bir kuruluşa bırakılmasına sıcak baktıklarını belirtti.
BARB’ın yöneticisi Justin Sampson ise "Netflix’in bize gösterdiği bağlılık, piyasadaki yeni ve ünlü oyunculara yaptığımız şeyin değerli olduğuna dair net bir mesaj gönderiyor" dedi.
Reyting ölçüm politikasında gidilen gelişme, platformda yaşanan üye sayısındaki düşüşün ardından geldi.