Türkiye'de havacılık sektörü, Türk Hava Yolları gibi devlerin yanı sıra birçok başka oyuncuyu da barındırdı. Ne yazık ki, hepsi bu gökyüzü yarışında kalıcı olamadı. İşte, büyük umutlarla başlayan ama çeşitli sebeplerle son bulan Türk havayolu şirketlerinin hikayesi:
ATLASGLOBAL: YÜKSEKTEN DÜŞEN BİR YILDIZ
2001 yılında kurulan AtlasGlobal, hem yurt içinde hem de yurt dışında birçok noktaya uçuşlar düzenliyordu. Ancak, finansal zorluklar ve pandemi etkisiyle 2019 yılında operasyonlarını durdurmak zorunda kaldı. Uzun bir dava süreci sonrası 2023 yılında iflas kararı verildi.
ONUR AIR: DÜŞÜK MALİYETLİ DEVİN SONU
1992 yılında kurulan Onur Air, düşük maliyetli modelle havacılık sektörüne hızlı bir giriş yapmıştı. Pandemi süreci ve artan maliyetler, Onur Air'in de sonunu getirdi. 2021 yılında operasyonlarını askıya alan şirket, 2022 yılında iflasını açıkladı.
BORAJET: OLAYLI BİR İNİŞ
2008 yılında bölgesel hava yolu şirketi olarak kurulan Borajet, 2017 yılında olaylı bir şekilde iflas pistine iniş yaptı. Çeşitli iddialar ve olaylar arasında yaklaşık 9 yıl faaliyetine devam eden şirket, 2017'de operasyonlarını tamamen durdurdu ve 2019 yılında resmî olarak iflas etti.
İZAIR: İZMİR'İN KANATLARI KIRILDI
2006 yılında İzmir Hava Yolları olarak kurulan İzair, 2012 yılında Pegasus Hava Yolları tarafından satın alındı. İzmir merkezli çalışan bu havayolu, yerel pazarda önemli bir oyuncu olmasına rağmen Pegasus’a teslim oldu.
FLY AIR: KISA SÜRELİ BİR RÜYA
2002 yılında kurulan Fly Air, düşük maliyetli modelle pazara girdi. Ancak, sadece 5 yıl faaliyet gösterdikten sonra 2007 yılında finansal zorluklar nedeniyle operasyonlarını sonlandırdı.
DÖYSA: SABANCILARIN HAVACILIK SERÜVENİ
2007 yılında Demir, Ömer ve Yalçın Sabancı tarafından kurulan Döysa, 2018 yılında havacılık sektöründen çekildiğini açıkladı. 11 yıl boyunca hizmet veren bu şirket, Sabancı ailesinin havacılıktaki kısa ama önemli bir girişimiydi.
Türk havacılık sektöründe bu kaybolan yıldızlar, kısa süreli başarılarının ardından çeşitli zorluklarla yüzleşti. Her birinin hikayesi, sektörün ne kadar zorlu ve rekabetçi olduğunu bir kez daha gözler önüne seriyor.