Araştırma: 10 kişiden 7’si influencer’lara arkadaşları gibi güveniyor

E-ticaret platformlarından yapılan online alışveriş, alışkanlık haline gelirken, Forbes'ta yayımlanan bir araştırmaya göre, 10 tüketiciden 7'si influencerlara arkadaşları kadar güveniyor.

E-ticaret platformlarından yapılan online alışverişler sosyal alışveriş alışkanlıklarına dönüşürken, Forbes’ta yayımlanan bir araştırmaya göre, 10 tüketiciden 7’si influencerların önerilerine en az arkadaşları kadar güveniyor. Influencerlar, pazarlama profesyonellerinin gözünde konumlarını gün geçtikçe güçlendiriyor. Blok zinciri teknolojileri ise reklamverenlerle influencerları bir araya getirerek pazarlamada “programatik promosyon” dönemini başlatıyor.

Influencer pazarlamada milyonlarca takipçisi olan ünlüler yerini, daha küçük fakat sadık kitlelere hitap eden mikro ve nano influencer'lara bırakıyor.

Diğer yandan blok zinciri teknolojisinin kullanım alanlarının yaygınlaşması sektör profesyonellerinin dikkatinden kaçmıyor. Konuyla ilgili görüşlerini paylaşan Mikail Gökmen, “Araştırmalar, toplamda 1 milyon takipçiye sahip 20 ortalama influencer’ın aynı sayıda takipçisi olan 1 mega influencer’dan daha etkili olduğunu gösteriyor. Buna rağmen birçok marka hala mega influencer’larla iş birliği yapma yoluna gidiyor. Biz bu problemin influencer pazarlamanın programatik bir yapı kazanamamasından kaynaklandığını düşünüyoruz" dedi.



Bilim ve Teknoloji Haberleri