Kimliklerde yeni dönem başlıyor

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, e-imzaların, kimlik kartına yüklenmesine bir ay içinde başlanacağı duyuruldu. E-imza'nın çipli kimlik kartlarına yüklenmesi ile bürokrasi azaltılacak.

Yayınlanma:
Güncelleme: 25 Kasım 2021 18:55
Kimliklerde yeni dönem başlıyor

İçişleri Bakanı Süleyman Soylu e-imzaların, kimlik kartına yüklenmeye bir ay içinde başlanacağını duyurdu.

Bakan Soylu "e-İmza ile de vatandaşlarımıza yepyeni bir kolaylık sunacağız" diye konuştu. Daha önce de ehliyetler yeni kimliklere yüklenmeye başlanmıştı.

E-imza'nın çipli kimlik kartlarına yüklenmesi ile bürokrasi azaltılacak. İş yeri açmak için gereken belgelerden biri daha eksilmiş olacak. Bu düzenlemeyle e-mühür uygulamasına da geçilmiş olacak.

50 milyonu aşan kullanıcıya hizmet alanı sağlayan e-devlet uygulaması da genişleyecek. Elektronik imza ile dava takibi ve sicil işlemleri yapılabilecek. Vergi borçları sorgulanacak, gümrük işlemleri takip edilebilecek.

TÜBİTAK'ın alt yapısını hazırladığı uygulamadan özel şirketler de yararlanabilecek. E-imza da güvenliğin sağlanması da çok önemli. Kimlik kartlarının kaybolması halinde e-imza da geçerliliğini yitirecek. Yeni kimlik kartı çıkarıldıktan sonra elektronik imza tekrar sisteme tanımlanacak.

e-imza nedir?

Elektronik imza (e-imza), ıslak imza ile aynı amaca hizmet eden, tek farkı fiziki ortamda değil elektronik ortamda oluşturulan bir imza çeşididir. e-İmza, ıslak imza gibi tek şekle sahip olmak yerine belirli karakterlerden, harflerden ya da sembollerden oluşan ve imzalayan tarafın kimliği ile örtüşen bir veridir.

e-imza almanın 2 yolu var

Bireysel e-imza ve kurumsal e-imza başvurusu sırasında talep edilen belgeler şöyle:

●Bireysel e-imza başvurusu için gereken belgeler:
●Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ile başvuru formu
●Başvuran kişiye ait TC kimlik numarasını içeren nüfus cüzdanı ya da sürücü belgesi gibi resmi olarak kullanabileceği bir belgenin aslı

Kurumsal e-imza başvurusu için gereken belgeler:

●Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi ile başvuru formu
●İmza sirkülerinin bir fotokopisi
●Başvuran kişiye ait TC kimlik numarasını içeren nüfus cüzdanı ya da sürücü belgesi gibi resmi olarak kullanabileceği bir belgenin aslı
●Son altı ay içinde Ticaret Sicil Memurluğu bünyesinden alınmış bir faaliyet belgesinin aslı

e-devlet'ten nasıl başvuru yapılır?

Elektronik imza başvuruları 21 Aralık 2021 tarihinden itibaren e-Devlet kapısı hizmetleri üzerinden yapılabilecek. Ayrıca TC kimlik kartları, elektronik imza atabilmek için kullanılabilecek.

e-imza nerelerde kullanılır?

● e-Fatura programı / e-Arşiv fatura programı ve e-smm programı uygulamalarında
● Toplu şekilde imza atmanız gereken durumlarda
● Elektronik arşiv imzalamanız gerektiği durumlarda
● Kurumlar arası iletişim için ihtiyaç duyulan zamanlarda
● Kurum içi uygulamalarda ihtiyaç duyulması halinde
● Bayilerle iletişim sırasında sipariş sürecinde
● Personel ile ilgili zin, performans, fazla mesai, masraf onayı formları gibi onay gerektiren kurumsal işlemlerde
● Personel hizmet sözleşmesi ve diğer sözleşmelerde
● Ortaklar Kurulu, Genel Kurul ve Yönetim Kurulu gibi idari kararların imzalanması gereken haller
● Banka talimatı gönderiminde
● Dış ticaret ve gümrük işleri sırasında
● Merkezi Kayıt kuruluşu e-Şirket uygulaması işlemlerinde
● e-Devlet uygulama kullanımı
● Kayıtlı Elektronik Posta sistemi kullanımında
● EKAP, Sanayi Bakanlığı, UYAP gibi e-imza kullanımını zorunlu tutan kamu projelerinde
● MERSİS projesine bağlı ticari sicil işlemleri sırasında
● Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Ulusal Bilgi Bankası bünyesinde
● Islak imzanın gerekli kılındığı diğer alanlarda