Üçüncü çeyrekte yüzde 50 büyüyen Hepsiburada’dan sipariş rekoru

e- ticaret platformu Hepsiburada, yılın 3. çeyreğinde yıllık yüzde 50, 2021’in 9 ayında ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 55 oranında büyüdü. Yıllık bazda satıcı sayısını %87, platformdaki ürün adedini yüzde 107 oranında büyüten şirket 3. çeyrekteki siparişlerini yıllık yüzde 72 oranında artırarak bir çeyrekteki en yüksek sipariş sayısına ulaştı.

Yayınlanma:
Güncelleme: 23 Kasım 2021 17:55
Üçüncü çeyrekte yüzde 50 büyüyen Hepsiburada’dan sipariş rekoru

Global teknoloji borsası Nasdaq’ta işlem gören ilk ve tek şirketi olan Hepsiburada 2021’in Temmuz-Eylül aylarını kapsayan 3. çeyrek finansal ve operasyonel sonuçlarını açıkladı. Hepsiburada, Toplam Satış Hacmi, Aktif Satıcı Sayısı, Aktif Müşteri Tabanı, Sipariş Sıklığı ve Ürün Adedi başta olmak üzere e-ticaret için kritik öneme sahip tüm göstergelerde güçlü performansını ve büyümesini sürdürdü.

Hepsiburada’nın yılın 3. çeyreğindeki toplam satışları geçen yılın aynı dönemine oranla %49,8 artışla 6,5 milyar TL’ye yükseldi. Yılın ilk 9 aylık dönemindeki toplam satış hacmi ise yine bir önceki yılın aynı dönemine oranla %54,9 artarak 16,8 Milyar TL olarak gerçekleşti.

Aktif satıcı yüzde 87, ürün sayısı yüzde 107 arttı

Hepsiburada üzerinden verilen sipariş adedi 3. çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre %71,5 artarak 13,8 milyona ulaştı. Bu rakam Hepsiburada’nın bir çeyrekte gerçekleştirdiği en yüksek sipariş adedi oldu. Bu dönemde Hepsiburada’nın aktif müşteri sayısı yıllık yüzde 26 artışla 10,7 milyona, platformdaki ürün sayısı yıllık yüzde 107 artışla 77 milyona, 2020’nin 3. çeyreğinde 3,7 olan müşteri başına düşen sipariş sıklığı ise yıllık yüzde 21 artışla 4,4’e yükseldi. Platformdaki aktif satıcı sayısı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 87 artışla 67 bine ulaştı.

Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ: Yatırımlarımız meyvelerini veriyor

Hepsiburada CEO’su Murat Emirdağ, 2021 yılı 3. çeyrek finansal sonuçlarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Hepsiburada olarak Türkiye’den doğup geleceğe emin adımlarla ilerleyen global bir şirket olmanın gururunu ve sorumluluğunu taşıyoruz. Temmuz ayında Covid kısıtlamalarının kalkmasıyla online ticaretteki yavaşlama, artan maliyetler ve derinleşen rekabete koşullarında aldığımız sonuçlar, uzun vadeli stratejimizin işlediğini, sürdürülebilir ve verimli büyüme doğrultusunda rasyonel ve uzun vadeli yatırımlarımızın karşılığını almaya başladığımızı gösteriyor. Rekor sipariş adediyle Hepsiburada’yı 3. çeyrekte yıllık %50 oranında büyütme başarısı gösteren tüm paydaşlarımıza tebrik ve teşekkürlerimi sunuyorum.

Türkiye’nin yerli sermayeli en büyük e-ticaret platformu olarak sektörü dönüştüren örnek ve öncü uygulamalarımız ve yatırımlarımız da tüm hızıyla sürüyor. Tüm ihtiyaçların karşılanabileceği bir “Süper Uygulama / Super-app” olarak konumladığımız Hepsiburada platformundaki aylık ortalama ziyaretin geçen yılın aynı dönemindeki 164 Milyon seviyelerinden 240 Milyon seviyelerine çıkması ve müşteri deneyimine yaptığımız yatırımlar neticesinde NPS-Net Tavsiye Skorunda sektör lideri olmamız müşterilerimizin tercihlerini güçlü bir şekilde Hepsiburada’dan yana kullanmaya devam ettiğini gösteriyor. Bu ivmeyle birlikte 2021’i 24 Milyar TL toplam satış hacmi ile bitirmeyi hedefliyoruz.