ABD, İran medyasına ait Press TV'nin internet sitesine el koydu iddiası

Amerika Birleşik Devletleri'nin (ABD) İran merkezli iki haber grubu Press TV ve Al-Alam'ın web siteleri ile Husilerin yönetimindeki Al-Masirah TV'ye el koyduğu belirtildi.

Yayınlanma:
Güncelleme: 23 Haziran 2021 08:44
ABD, İran medyasına ait Press TV'nin internet sitesine el koydu iddiası

ABD'nin İran merkezli uluslararası medya kuruluşları ile Husilerin kontrolündeki medya kuruluşunun internet sitelerine el koyarak erişimi durdurduğu iddia edildi.

Söz konusu adreslere giren kullanıcılar, "Sanayi ve Güvenlik Bürosu, İhracat İcra Dairesi ve Federal Soruşturma Bürosu tarafından yürütülen bir kolluk eyleminin parçası olarak 18 USC 981, 982 ve 50 USC 1701-1705 uyarınca çıkarılan bir el koyma emri uyarınca Birleşik Devletler Hükümeti tarafından ele geçirildi" dair bir mesajla karşılaştı.

ABD yaptırım yasalarına atıfta bulunulan mesajlarda, FBI ve ABD Ticaret Bakanlığı'nın mührü de görülüyor.

Bu sırada geçen hafta İranlı müzakereciler, eski ABD Başkanı Trump dönemindeki yaptırımları kaldırmak için ABD'li meslektaşlarıyla bir anlaşmaya vardıklarını söylemişti.

El konulduğu iddia edilen tv ve siteler

Press TV, İran'ın devlet medya ajansı olan İran İslam Cumhuriyeti Yayıncılığının (IRIB) 2007 Temmuz ayından bu yana uluslararası olarak İngilizce dilinde hizmet veren medya kuruluşudur.

Al-Alam ise, 2003 yılından bu yana Orta Doğu ve Akdeniz bölgesindeki izleyicilere Arapça, Farsça ve İngilizce olarak yayın veriyor.

El-Masirah, 2015'ten bu yana Lübnan'ın başkenti Beyrut'ta Yemen’deki Husilerin kontrolünde yayın yapan bir televizyon kanalı olarak biliniyor.

ABD, 92 internet sitesinin alan adına el koymuştu

ABD Adalet Bakanlığı geçtiğimiz yıl ekim ayında, İran Devrim Muhafızları Ordusu (IRGC) tarafından küresel bir dezenformasyon kampanyasında kullanıldığını iddia ederek, 92 internet sitesinin alan adına el koymuştu.

Bakanlık, internet sitelerinin hem ABD’nin İran’a yönelik yaptırımlarını hem de Yabancı Ajans Kayıt Yasasını (FARA) ihlal ettiğini iddia etmişti.