Sabun ve şampuanlara elveda! "Banyo Yapmama " modası ,Hollywood'dun yeni trendi ve hızla yayılıyor...

Sabun ve şampuanlara elveda! "Banyo Yapmama " modası ,Hollywood'dun yeni trendi ve  hızla yayılıyor...
Pek çok kişi her gün duş almayı kendi bedeninin ve çevrenin iyiliği için yaptığını bahane ederek bırakıyor. Banyo dündeydi kusura bakmayın, geçen seneden kalma... Daha az sıklıkta duş alanlar ya da daha iyisi bunu sağlık ve çevresel nedenlerden dolayı yapıyorlardı. Bu sayede hem canını korumuş, hem de su tasarrufu yapmış oluyor...



Amerikalı yıldızlar yeni akımın öncüleri olarak deneyimleniyor. Korona krizi de buna büyük ölçüde katkıda bulunuyor, çünkü pandeminin başlangıcından bu yana geçen neredeyse iki yılda, karantinalar nedeniyle pek çok kişi düzenli bir görünüm sürdürme arzusunu yitirdi ve daha az duş almaya başladı. Hiçbir şey sizi ev ofisinizde sabahlıklarla, tıraşsız, taranmamış ve yıkanmamış halde çalışmaktan alıkoyamaz. Spor veya diğer eğlence amaçlı dışarı çıkmak da kapsam dışıdır. Bu arada duş jeli ve şampuan pazarı da biraz nefes aldı ancak hala Kovid-19 öncesi seviyesinden çok uzakta.

Banyo Yapmama veya Temizliği Azaltma modası Hollywood'da hızla yayılıyor. Destekçileri Kristen Bell ("Veronica Mars", "Heroes"), Brad Pitt ve Jake Gyllenhaal ("Brokeback Mountain") gibi yıldızlardır. Aktrisler Jennifer Aniston, Julia Roberts ve Charlize Theron röportajlarında su tasarrufu için haftada sadece bir kez duş aldıklarını söylüyorlar. Mila Kunis bir Spotify podcast'inde şunları vurguluyor: "Her gün duş almıyorum; yalnızca koltuk altlarımı, göğüslerimi, bacaklarımı ve özel bölgemi yıkıyorum. Duş almak fazlasıyla abartılıyor." Ashton Kutcher da onunla aynı fikirde. Sabunu sadece koltuk altları ve kasıklarında kullanıyor...

dus.jpg

Elbette bu hijyenik prosedürle ilgili görüşler de farklılık gösteriyor. Örneğin film yıldızı Dwayne Johnson - The Rock, günde birkaç kez duş almayı sevdiğini itiraf ediyor: sabahları soğuk ve spor sonrası sıcak.

James Hamblin'in çok satan kitabı Clean: The New Science of Skin'in yayıncısı Kunstmann'a göre Almanya'da her yıl vücut bakım ürünlerine yaklaşık 15 milyar avro harcanıyor. Hamblin'e göre gözlerimizi ovuşturduğumuz ve ellerimizle burnumuza dokunduğumuz için sadece ellerimizi dikkatli yıkamamız gerekiyor. Bacaklar ve koltuk altı gibi vücudun birkaç yerinde sabuna ihtiyaç duyulurken. Hamblin, reklamlarda ve filmlerde sıklıkla insanların tüm vücutlarını sanki araba yıkamadaki arabalarmış gibi sabunladığını gördüğümüze dikkat çekiyor. Bu da gereğinden fazla duşta vakit geçirmek, gereğinden fazla su israfı yapmak, içeriği dünyanın öbür ucuna taşınan ve sonra plastik şişelere doldurulan ürünleri satın almak anlamına geliyor. Hamblin, günlük duş almayı bırakan herkesin ilk başta daha güçlü kokmaya başladığını ve çözümün daha da fazla yıkanmak olduğunu düşündüğünü yazdı. Ancak bu kısır döngü yavaş yavaş kırılabilirdi, çünkü bir süre kozmetik ürün kullanılmadığında cilt ve saçta yeni bir denge ortaya çıktı.

Münih merkezli dermatolog Marion Moers-Capri genel olarak tezi alkışlıyor ve şöyle diyor: “Vücudumuzu abartıyoruz. Sıcak su kullanarak çok sık ve savurganca banyo yapıyoruz.' Her gün yirmi dakika sıcak duş altında kalmak gereksizdi ve hatta özellikle cilt sorunları olan kişiler için zararlıydı. Cildin günlük olarak ovalanması cildi yağdan arındırır ve bariyer fonksiyonunu zayıflatır. Doktor, haftada iki kez banyo yaptığını ve kimyasal madde içermediği için ev yapımı sabun kullandığını kendisi de itiraf ediyor. Bu arada, uzun süredir devam eden koruyucu asit örtüsü kavramı dermatologlar tarafından çürütüldü.

Sonuç olarak cildi gerçekten neyin desteklediği ve beslediği, neyin zarar verdiği konusunda fikir birliğine varılamadığı söylenebilir. Bu alandaki araştırmalar nadiren kozmetik endüstrisinin büyük endişelerinden bağımsızdır.

Etiketler :