SON DAKİKA
  • Uyku hakkında bu 10 şeyi bilmeniz gerekiyor!

    Uykuyla ilgili bilinmesi gerekenler 10 maddede derlendi.

    30 Ekim 2017 - 15:31
    Uyku hakkında bu 10 şeyi bilmeniz gerekiyor!

    Hayatımızın önemli parçalarından biri, belki de en önemlisi uyku. Peki uykuyla ilgili bilgimiz ne kadar iyi? Her gün ne kadar uyumalıyız, nasıl uyumalıyız?

    BBC Türkçe bu soruların yanıtlarını şu cevaplarla derledi:

    1.Sekiz saat uyumamız gerektiği söyleniyor.

    2. Eğer yeterince uyumazsanız vücudunuzda neler oluyor?

    Uyku eksikliği pek çok bozukluğun nedeni olarak gösteriliyor. Toplam beş milyon kişinin katıldığı 153 araştırma az uykunun diyabet, yüksek tansiyon, kalp hastalıkları ve obeziteyle bağlantılı olduğunu ortaya koydu. Araştırmalar bir kaç gece bile uykusuz kalmanın sağlıklı yetişkinleri prediyabetik duruma sokuyor. Orta dereceli uyku eksikliği bile bu kişilerin vücutlarının kan glükoz düzeyini kontrol etmelerine zarar veriyor. Uyku eksikliğinde aşılar işe yaramıyor ve bu bağışıklık sistemimizi bastırarak bizi enfeksiyonlara daha açık hale getiriyor.

    3. Kendimizi onarmak için üç farklı uyku türüne ihtiyacımız var.

    Uykuya daldıktan sonra her biri 60 ile 100 dakika süren uyku aşama döngülerine giriyoruz. Her evre uyku sonrasında vücudumuzdaki süreçlerde farklı bir role işaret ediyor. Her döngünün ilk evresi uyku ile uyanıklık arasında uyuşukluk. Bu süreçte nefes alma yavaşlıyor, kaslar gevşiyor ve kalp atış hızı düşüyor. İkinci evre biraz daha derin bir uyku. Uyanık hissedebilirsiniz ancak pek çok gece uykudasınızdır ve bunun farkında değilsinizdir. Üçüncü evre derin uyku. Bu döngüde uyanmak çok zordur çünkü vücudumuzdaki faaliyet en aza inmiştir. İkinci ve üçüncü evreler birlikte yavaş dalga uykusu olarak biliniyor ve bu sürede rüya görülmüyor.

    4.Uyku düzeni bozulan vardiyalı işçiler daha sık hasta oluyor

    5. Pek çoğumuz hiç olmadığı kadar uyku eksikliği çekiyoruz

    6. Uyku düzenimiz her zaman böyle değildi.

    Gecede sadece dört saat uykuyla yetindiğini söyleyen eski İngiltere Başbakanı Margaret Thatcher gibiler hariç insanlar genelde gece yedi, sekiz saat uyuyor. ABD’de Virginia Tech Üniversitesi’nden Roger Ekirch’e göre bu düzen her zaman böyle değildi. Ekirch’in 2001 yılında yayımladığı 16 yıllık bir araştırmanın sonucuna göre yüz yıl önce dünyanın pek çok yerinde insanların uykusu iki büyük parçaya bölünmüştü.

    Haberin devamı için tıklayınız: http://www.bbc.com/turkce/haberler-dunya-41805344