• Sosyal Medya Yeni Girişimlerin Kazançlarını Arttırıyor

    Yeni bir girişimcisiniz ve harika fikirleriniz ve projeleriniz var, çok kaliteli bir hizmet veriyorsunuz ama bu fikirlerinizi ve projelerinizi veya kaliteli hizmetlerinizi insanlara duyurmakta güçlük çekiyor ve tanıtım çalışmalarına ilk adımı nerede atacağınızı bilmiyorsanız, sosyal medyanın kurumsal kimliğiniz kadar önemli olduğunu aklınızda tutun.

    14 Eylül 2018 - 10:35
    Sosyal Medya Yeni Girişimlerin Kazançlarını Arttırıyor

    Özellikle yeni girişimler için bir fırsat olan sosyal medya, hiçbir tanıtım mecrasında bulamayacağınız olanakları sunuyor. Örneğin viral bir video hazırlayıp bu videonun kullanıcılar tarafından sürekli olarak paylaşılmasını sağlayabilirsiniz. Böylece ufak bir bütçeyle çok fazla sayıda insana ulaşmanız mümkün olur.

    Tabii ki bu tür çalışmaları yapmayı deneyen bir tek siz olmadığınız için ilk aşamada Facebook sayfanız, Instagram hesabınız veya YouTube kanalınızın biraz desteğe ihtiyacı olabilir. Örneğin Instagram hesabınızı yeni açtığınızda hiç Instagram takipçiniz olmayacağı için bir miktar takipçi edinmeniz gerekecektir. Bu aşamada profesyonel bir ekibin desteğine gerek duyacaksınız. Bizim önerimiz instatakipci gibi tecrübeli ve profesyonel bir sosyal medya ajansını tercih etmeniz yönünde olacak. Aksi halde bu işi yapmaya çalışan birçok amatörle karşılaşabilirsiniz. Bu da size vakit ve zaman kaybettirebilir.

    Kurumsal Anlamda Sosyal Medyanın Katkısı

    3 milyardan fazla kullanıcısı olan Facebook’ta bu yıl 65 milyar dolardan fazla reklam harcaması yapıldı. Bu reklam harcamaları her yıl %30’dan fazla oranlarda artış gösteriyor. Bunu şöyle değerlendirebiliriz: Firmalar Facebook’ta yüksek bütçelerle para harcıyor, harcadıkları para karşılığında kar elde ediyorlar ve bu yüzden de tekrar daha yüksek harcamalar yapıyorlar. Kısaca verdikleri paradan fazlasını kazanıyorlar. Ancak söz konusu Facebook reklamları olduğunda büyük bütçeler ve uzun vadeli yatırımlara ihtiyaç duyulur. Yeni girişimlerin böyle bir lüksü yoktur.

    Yeni girişimler, daha kısa vadede daha az bütçeyle yaratıcı çalışmalar yapmak zorundadır. Örneğin yukarıda bahsettiğim gibi bir video hazırladınız ve paylaşılması için instatakipci.com veya benzeri bir profesyonel sosyal medya uzmanı ekiple çalışmaya başlayarak videonun birçok Türk kullanıcı tarafından beğenilmesini sağlayabilirsiniz. Böylece videonuz Türkiye’deki popülaritesini arttırır ve belirli bir noktadan sonra Facebook dışında da insanlar videonuzu kendiliğinden paylaşmaya başlar.

    Eğer bu çalışmayı gerçekten başarılı bir şekilde yapabilirseniz bir akım bile başlatmanız mümkün. Örneğin Nusret restoranlarının sahibi internet fenomeni salt bae olarak anılan Nusret Gökçe, yeni bir akım başlatarak kendisinin ve markasının bilinirliliğini sıra dışı bir şekilde arttırmayı başardı. Şu an sadece bu fenomenin bir parçası olmak ve Instagram’da salt bae etiketiyle paylaşımlar yapmak için yurt dışından bile bu ünlü restoranları ziyarete gelen birçok insan görebilirsiniz.

    Başarılı Girişimler Bütçelerinde Sosyal Medyaya Yer Veriyor

    Forbes verilerine göre dünyanın en çok kazanan ilk 1000 firması günümüzde tanıtım bütçelerinin yaklaşık %15 kadarını sosyal medyaya ayırıyor. Yüzde olarak küçük görünse de yüz milyonlarca dolarlık tanıtım bütçesinin %15 kadarı aslında oldukça büyük bir rakam.

    Televizyon, basılı yayınlar, tabelalar veya ajanslara verilen yüksek ödeneklerin arasındaki bu %15’lik pay devasa bir yatırım demek. Üstelik firmalar bu bütçeyi her geçen gün arttırıyor. 2015 öncesinde %10 civarı olan bu oran bugün yarı yarıya artmış durumda.

    Yüksek bütçeli firmaların bu oranda sosyal medya payı ayırması yeni girişimlerin daha da fazla pay ayırması gerektiğinin de göstergesi aslında. Çünkü yeni girişimlerin televizyon, basılı yayın veya dış alan reklamlarına bütçe ayırması oldukça zor.

    Sosyal Medyada Süreklilik, Bütçe Kadar Önemli

    Sosyal medya çalışmalarınız için bütçe ayırırken bu bütçeyi kısa bir sürede tüketip uzun bir süre sessiz sedasız kalmayın. Örneğin Instagram hesabınızda paylaştığınız fotoğraflar için Instagram beğeni oranını arttırmayı hedefliyorsanız bunu yalnızca tek bir paylaşımınızın beğenilerini çok fazla arttırmak için yapmayın. Hesabınızdaki her paylaşım için eşit ve dengeli miktarda beğeni edinmeye çalışın. Bunun için düzenli olarak hesabınızdaki beğenileri arttırmayı sağlayacak birçok hizmet var. Bu tür hizmetler için instatakipci ekibi de size yardımcı olabilir. Sadece bir defa talebinizi belirtmeniz halinde her paylaşımınız için özel olarak çalışma yapılıyor ve her paylaştığınız fotoğraf beğeni elde ediyor.

    Profesyonel yardım ve reklam çalışmaları dışında da sürekliliği sağlamaya özen göstermelisiniz. Örneğin paylaşımlarınızı belirli saat aralıklarıyla düzenli olarak yapın. Tüm paylaşımları tek seferde yapıp bırakmayın. Böylece hesabınız sürekli olarak ilgi çekecek ve canlı kalacaktır.

    İlgili web site adresi : https://www.instatakipci.com/begeni

    YORUMLAR