Üç boyutlu yazıcıda göz

Bilim insanları 3D yazıcıda göz dokusu üretti. Çalışma dejeneratif göz hastalıklarının tedavisinde ve görme kayıplarında çığır açacak.

Bilim insanları 3D baskı ve kök hücreler kullanarak göz dokusu üretti. Yeni çalışma birçok dejeneratif göz hastalığının tedavisinde çığır açabilir.
Araştırmacılar, ışık algılayıcı reseptörlere yardım eden göz dokusunu, yani kan-retina bariyerini oluşturan bir dizi hücreyi 3D printerda "yazdırdı." Ulusal Göz Enstitüsü'nden (NEI) Oküler ve Kök Hücre Translasyonel Araştırma Bölümü Başkanı Kapil Bharti, "Yaşa bağlı makula dejenerasyonu (YBMD) kan-retina bariyerinde başlıyor" dedi.
Geliştirilen teknik, yaşa bağlı makula dejenerasyonu (AMD) gibi dejeneratif retina hastalıklarını incelemek ve bu hastalıkların nasıl tedavi edileceğini veya iyileştirileceğini daha iyi anlamak için kullanmak üzere sınırsız bir doku kaynağı sağlıyor.
Yaşa bağlı makula dejenerasyonu, yaklaşık 20 milyon Amerikalı'yı etkiliyor, hastalık 60 yaş ve üzeri Amerikalılarda görme kaybının önde gelen nedeni; aynı zamanda dünya çapında geri dönüşü olmayan körlük ve görme kaybının da baş sebebi.

Bir ayda oluştu

Bharti ve meslektaşları, üç olgunlaşmamış koroidal hücre tipini bir hidrojelde birleştirdiler: Kılcal damarların temel bileşenleri olan perisitler ve endotelyal hücreler ve dokulara yapı veren fibroblastlar.
Daha sonra, jeli biyolojik olarak parçalanabilen bir iskele üzerine bastılar ve birkaç gün içinde hücreler yoğun bir kılcal ağa dönüşmeye başladı.
Dokuzuncu günde, bilim adamları yapı iskelesinin diğer tarafına retinal pigment epitel hücrelerini tohumladılar. Bundan bir aydan biraz fazla bir süre sonra doku tam olgunluğa ulaştı.
Araştırmacıların analiz ve testlerine göre basılı doku, doğal dış kan-retina bariyerine benzer şekilde göründü ve davrandı.
Bilim insanları çalışmalarının sonuçlarını Nature Methods dergisinde yayınladılar.

Kaynak:halktv.com.tr