James Webb'in ilk gezegen keşfi

Yaklaşık bir yıl önce uzaya gönderilen dünyanın en büyük teleskopu James Webb yeni bir gezegen keşfetti. Bilim insanları, keşfedilen gezegenin dünyaya çok benzediği belirtti. Yeni gezegenle ilgili daha çok şey bulmak için yeni gözlemler yapılması planlanıyor.

James Webb'in yeni keşfettiği gezegene LHS 475 b ismi verildi. LHS 475 b'nin 41 ışık yılı uzaklıktaki Octans takım yıldızında bulunduğu tespit edildi.

BBC'nin haberine göre, gezegen ilk olarak NASA uyduları tarafından fark edilse de, gezegeni ilk olarak gören ve varlığını teyit eden James Webb teleskopu oldu.

Dünyayla neredeyse aynı boyutlarda

Gezegen daha yeni keşfedildiğinden, LHS 575 b hakkında bilinmeyen çok şey var, ancak uzmanlar gezegenle ilgili ilk ayrıntıları doğruladı. Yeni keşfin küçük, kayalıklı, dünyayla neredeyse aynı boyutlarda ve dünyadan birkaç yüz derece daha sıcak olduğu belirtildi.

Yeni keşfedilen gezegenin bir atmosferi olup olmadığını bulmaya çalışan bilim insanları, gezegende Satürn’ün uydusu Titan gibi kalın bir metan atmosferi olmadığını ortaya koydu.

Bu keşif başka başka yeniliklere kapı açabilir

Yeni keşiften heyecan duyan bilim adamları, James Webb'in birçok yeni gezegen bulmasını bekliyorlar.

NASA Direktörü Mark Clampin “Dünya boyutlarındaki bu yeni kayalıklı gezegenden alınan ilk gözlem sonuçları, Webb ile birçok kayalıklı gezegenin atmosferlerinin incelenmesinin kapılarını açabilir" dedi ve ekledi:

"Webb güneş sistemimizin dışındaki dünya benzeri gezegenlere bizi daha da yakınlaştırıyor ve misyonu yeni başladı."

Uzmanlar, yeni gezegenle ilgili daha fazla bilgi elde etmeyi umuyor ve yeni gözlemlerin bu yaz aylarında yapılması planlanıyor.

yeni-proje-2023-01-13t000332-064.png

James Webb teleskopu 25 Aralık 2021'de fırlatılmıştı.